Możliwość dofinansowania studiów ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Więcej informacji tutaj.
To suma wiedzy z wielu obszarów, połączona z wyjątkowymi kompetencjami interpersonalnymi i organizacyjnymi, wpisanymi w szeroki zakres kontekstu historycznego, politycznego, obyczajowego i mentalnego. Marketing Polityczny w WSPA to dodatkowo nietuzinkowi wykładowcy zaproszeni do tego grona według klucza: praktyka, pasja, wizja połączonego z niestandardowym sposobem prowadzenia zajęć, w tym łamaniem zasad konwencjonalnego myślenia o tym, czym zazwyczaj są, a czym mogą być efekty studiowania na tym kierunku.
Marketing polityczny? Pierwsza myśl dotyczy tego, co poprzedza wybory polityczne różnego szczebla i tego, co na co dzień towarzyszy nam w mass mediach. Tymczasem wielość obszarów oddziaływania znacznie wykracza poza ramy zwyczajowego rozumienia marketingu politycznego. To przecież składowa demokracji; poza światem polityki to również istota kampanii społecznych, kształtowania informacji, świadomości własnej tożsamości, a także prawa do dokonywania wyborów jako obywatel i jako człowiek.
Marketing polityczny studia podyplomowe to nie tylko zdobywanie wiedzy teoretycznej, ale także praktyczne umiejętności, które umożliwiają efektywne działanie w zmiennym świecie polityki, przygotowując uczestników do roli liderów, mówców, a także osób odpowiedzialnych za mądre kampanie wyborcze. Studia są drogą do eksploracji nowoczesnych narzędzi komunikacji, analizy zachowań wyborców oraz strategii angażowania społeczności, co pozwala absolwentom na tworzenie w przyszłości autentycznych relacji z obywatelami i skuteczne wpływanie na procesy demokratyczne.
Celem studiów jest przygotowanie studentów do praktycznego planowania i realizowania kampanii i doraźnych wydarzeń o różnym charakterze i różnej skali oraz do wspierania polityków, aktywistów i organizatorów, a także zaplecza medialnego w budowaniu i zarządzaniu ich wizerunkiem poprzez działania komunikacyjne i marketingowe.
Podczas studiów zostanie omówione zastosowanie narzędzi marketingowych w kampaniach, strategiach i codziennych działaniach o charakterze politycznym i społecznym. Wyróżnikiem będą metody prowadzenia zajęć takie jak: wykłady konserwatoryjne, warsztaty, projekty, case study, symulacje, burza mózgów, wystąpienia indywidualne, praca w zespole.
To, co odróżnia Marketing Polityczny w WSPA od innych wyższych uczelni, to postawienie na przełamywanie stereotypów, zarówno w aspekcie wypracowania idei, opracowania strategii, jak również pracy na korzyść lidera, sztabu/zaplecza, a także potencjalnych odbiorców. Marketing polityczny na naszej uczelni w Lublinie koncentruje się na kreatywnych metodach dydaktycznych, np. symulacjach autentycznych sytuacji. Dzięki temu studenci mają okazję wcielić się w role oraz mają możliwość zdobyć praktyczne umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami, z jakimi mogą się spotkać w realnym świecie polityki.
Celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami z zakresu marketingu politycznego oraz pozyskanie umiejętności pozwalających na współorganizowanie lub autorskie przeprowadzenie kampanii w praktyce na rzecz instytucji, organizacji i indywidualnych beneficjentów:
Z uwagi na zakres tematyczny studiów są one skierowane zarówno do osób, które dopiero pragną poznać tę dziedzinę, jak i do osób chcących doskonalić swoje umiejętności z racji posiadanego już doświadczenia. Bo też marketing polityczny, to nie tylko problematyka związana z aktywnością na rzecz kampanii politycznych. Stąd studia podyplomowe Marketing polityczny kierowane są do:
To również interesujący obszar wiedzy dla osób, które pragną wzbogacić swoje portfolio w zakresie zarządzania tego rodzaju projektami. Warto też zauważyć, że w dobie mediów społecznościowych, umiejętność dotarcia do wyborców daje wiele możliwości, a nowe media stale rewolucjonizują marketing polityczny. Studia z tego zakresu przygotują zatem również do poruszania się w Internecie oraz reagowania na zmiany opinii publicznej.
O jakości studiowania Marketingu Politycznego w WSPA niech zaświadcza znakomite grono wykładowców–praktyków: dziennikarzy, trenerów komunikacji interpersonalnej, politologów, pasjonatów historii, rzeczników prasowych, autorów kampanii społecznych i wyborczych różnego szczebla, a także wielu innych wybitnych specjalistów.