Możliwość dofinansowania studiów ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Więcej informacji tutaj.
Studia podyplomowe Koordynator dostępności – zarządzanie dostępnością w organizacji mają przygotowywać specjalistów do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności w organizacjach, podmiotach publicznych na szczeblu samorządowym, rządowym. Zgodnie z art 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami „każdy organ władzy publicznej, w tym organ administracji rządowej i samorządowej, organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądy i trybunały, wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności”.
Sektor publiczny jest zobowiązany do zapewnienia co najmniej minimalnej dostępności, która zagwarantuje dostępność podmiotu publicznego. Podmiot publiczny zapewnia dostępność przez stosowanie uniwersalnego projektowania nowych rozwiązań lub racjonalnych usprawnień w usuwaniu istniejących barier. Minimalne wymagania obejmują zapewnienie w instytucjach publicznych:
Od 30 września 2020 r. w organach administracji rządowej i samorządowej, organach w kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądach i trybunałach powinni zostać wyznaczeni koordynatorzy dostępności. Oznacza to, że już teraz m.in. w urzędzie gminy, powiatu czy w sądzie osoba ze szczególnymi potrzebami będzie mogła poprosić koordynatora o pomoc w rozwiązywaniu problemów z brakiem dostępności do urzędu czy sądu i możliwości załatwienia swoich spraw urzędowych. Dane kontaktowe do koordynatora powinny znajdować się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego.
Celem studiów podyplomowych Koordynator dostępności – zarządzanie dostępnością w organizacji jest przekazanie kompleksowej wiedzy i umiejętności w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Studia podyplomowe Koordynator dostępności – zarządzanie dostępnością w organizacji przygotowują do pełnienia funkcji Koordynatora Dostępności w administracji publicznej lub samorządowej, ale także do pełnienia roli osoby zarządzającej dostępnością w podmiotach prywatnych.
W trakcie studiów zostaną przekazane praktyczne umiejętności tworzenia dokumentów oraz treści www dostępnych cyfrowo. Dodatkowo, studia umożliwiają nabycie wiedzy na temat audytowania stron www przy użyciu narzędzi cyfrowych. Absolwent zostanie przygotowany do tworzenia i audytowania cyfrowych dokumentów, zarówno w popularnych pakietach biurowych, jak i w formacie PDF. Studia umożliwią nabycie praktycznych umiejętności w zakresie organizowania, planowania i monitorowania działań w zakresie usuwania wszelkiego rodzaju barier.
Studia skierowane są do:
Doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii. Obecnie jestem pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, do 2015 roku pracowałam w jako adiunkt w Instytucie Socjologii UMCS w Lublinie.
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej i Polskiego Towarzystwa Socjologicznego.
Autorką ponad 40 publikacji naukowych z zakresu polityki społecznej, pracy socjalnej, zarządzania strategicznego, demografii.
Realizuję badania naukowe w obszarze pomocy społecznej, diagnozowania problemów społecznych, ekonomii społecznej, instytucji ochrony zdrowia oraz badania jakości usług instytucji publicznych, w tym reintegracji społecznej i edukacji.