Abyś mógł bliżej poznać przedmioty realizowane w ramach modułów kreatywnych, przygotowaliśmy dla Ciebie, krótki opis. Zapraszam do zapoznania się z tym opisem.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
metoda kształcenia: warsztat
Cel zajęć:
- poznanie własnego stylu komunikowania się,
- uświadomienie sobie przez studenta barier utrudniających komunikację interpersonalną,
- budowanie płaszczyzny dialogu i porozumienia z osobami o innych przekonaniach
i wartościach,
- poznanie narzędzi skutecznej komunikacji, m. in.: parafraza i komunikat Ja.
PODSTAWY KREATYWNOŚCI – zajęcia teoretyczne
metoda kształcenia: wykład
Celem wykładu jest pokazanie i uświadomienie studentom, że oprócz klasycznego, obiektywistycznego sposobu postrzegania rzeczywistości,
istnieje inny – podmiotowy, który umożliwia człowiekowi świadomą i zamierzoną twórczość.
Wykład sprzyja rozbudzeniu u studentów świadomości własnej podmiotowości i buduje przekonanie, że można samodzielnie kształtować
własną przyszłość poprzez podnoszenie jakości swego działania, przekraczanie schematów i stereotypów.
PODSTAWY KREATYWNOŚCI – zajęcia praktyczne
metoda kształcenia: ćwiczenia
Cel zajęć:
- rozwój wyobraźni,
- konfrontacja różnorodnych postaw, poglądów, wartości i nawykowych zachowań uczestników zajęć,
- zyskanie wglądu w swoje dotychczasowe rozumienie rzeczywistości i sposób działania,
- nadawanie nowych sensów i znaczeń otaczającej rzeczywistości.
KREATYWNY ROZWÓJ PODMIOTU
metoda kształcenia: ćwiczenia
Cel zajęć:
- przełamanie nawykowego myślenia i działania,
- budowanie świadomości występowania wielu różnych sposobów rozwiązania tego samego problemu,
- projektowanie i świadome wprowadzanie zmian w swoim życiu.
KONSTRUKTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
metoda kształcenia: warsztat
Cel zajęć:
- poznanie istoty i przyczyn konfliktów interpersonalnych,
- zbudowanie świadomości własnych zachowań w sytuacji konfliktowej,
- poszerzenie umiejętności budowania pozytywnych relacji z innymi,
- określenie własnego stylu rozwiązywania konfliktów,
- poznanie strategii skutecznego rozwiązywania konfliktów.
ŚWIADOMOŚĆ WARTOŚCI
metoda kształcenia: warsztat
Cel zajęć:
- rozpoznawanie istniejących hierarchii wartości,
- ukazanie relacji między podejmowanymi wyborami a potrzebami osobistymi i wartościami,
- świadome przekraczanie własnych schematów i ograniczeń,
- dostrzeganie nowych możliwości wyboru działania.
PROJEKTOWANIE WŁASNEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
metoda kształcenia: projekt
Cel zajęć:
- stymulowanie postawy przedsiębiorczej u studentów,
- inspirowanie do tworzenia miejsc pracy dla siebie i innych,
- wykorzystanie przez studenta posiadanej wiedzy i zasobów indywidualnych
w sytuacji projektowania własnego przedsięwzięcia,
- rozwinięcie umiejętności samodzielnego planowania drogi kariery w celu realizacji własnych zamierzeń i pasji.
Studia uzupełniające magisterskie
METODYKA ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI
metoda kształcenia: ćwiczenia
Cel zajęć:
- projektowanie ścieżki rozwoju wybranej kompetencji,
- poznanie swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju,
- rozwinięcie umiejętności motywowania siebie i uczestników do rozwoju,
- budowanie poczucia własnej wartości i umiejętności samooceny oraz wiary w swoje możliwości.
PODEJMOWANIE DECYZJI
metoda kształcenia: ćwiczenia
Cel zajęć:
- rozwijanie umiejętności efektywnego podejmowania decyzji w wymiarze indywidualnym,
- rozwijanie umiejętności zespołowego podejmowania decyzji,
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje.