Studia Licencjackie

DZIENNIKARSTWO

Informacje o kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

W trakcie praktycznych zajęć, które prowadzą redaktorzy i wydawcy z m.in. z Telewizji Polskiej, Polskiego Radia, Radia ESKA, Radia Lublin, Radia Freee, portalu Wirtualna Polska, poznasz warsztat pracy dziennikarza informacyjnego oraz pracy reportera, redaktora i wydawcy. Dla najlepszych studentów zapewniamy płatne praktyki min. w Telewizji Polskiej, Polskim Radiu i Radiu ESKA.

Podczas studiów, studenci będę redagować i prowadzić portal informacyjny, którego treści tworzyć będą pod kierunkiem praktyków. Pozwoli to na nabycie niezbędnego doświadczenia w pracy redakcyjnej. W ramach programu nabędziesz wiedzę a także umiejętności z zakresu prawidłowego redagowania tekstów, materiałów foto i wideo. 

Przygotujemy Cię do pracy w:

  • telewizji publicznej jak i komercyjnej,
  • stacjach radiowych,
  • prasie,
  • redakcjach portali internetowych,
  • agencjach public relations,
  • agencjach reklamowych,

Warto u nas studiować Dziennikarstwo i komunikację społeczną!

Specjalności

Public relations i marketing medialny (zajęcia w języku polskim i angielskim)

Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna kształci nie tylko przyszłych dziennikarzy, ale i specjalistów np. z zakresu public relations, dziennikarstwa on-line, marketingu, reklamy, komunikacji wizualnej. Jesteśmy jedynym kierunkiem w regionie, który prowadzi specjalność public relations w języku angielskim. Pokazujemy w praktyce, jak wygląda komunikacja społeczna, nie nudzimy teorią. Uczą u nas najlepsi dziennikarze-praktycy i wykładowcy z długoletnim stażem. Efekty ćwiczeń są wdrażane w praktyce, podczas zadań projektowych. Po ukończeniu studiów będziesz umieć nie tylko poruszać się swobodnie w świecie mediów, składać gazetę, montować filmy, audycje radiowe, pisać profesjonalne blogi, ale także staniesz się ekspertem w zakresie public relations i promowania wizerunku. Możesz więc zostać dziennikarzem, rzecznikiem prasowym, specjalistą PR czy marketingu z dodatkową świetną znajomością branżowego języka angielskiego.

Współczesne narzędzia komunikacji audiowizualnej

MoJo /mobilne dziennikarstwo/ – dziennikarstwo wykorzystujące najnowsze technologie oparte na możliwościach smartfonów, gdzie smartfon jest dla dziennikarza zarówno kamerą, mikserem dźwięku, zestawem montażowym, i… wozem satelitarnym, a co najważniejsze – mieści się w kieszeni dziennikarza, który z kolei może uprawiać swój zawód sprawniej, dużo szybciej i w pełni niezależnie.

Psychologia w massmediach

Dzisiejszy świat to środowisko informacyjne zbudowane w znacznej mierze z mass mediów. Wdzierają się one w nasze życie kształtując nasze gusta i wizerunek, upowszechniając idee, a tym samym manipulują. Wpływają na nasze opinie, wiedzę i przekonania. Na odbiór treści przekazywanych przez mass media ma wpływ wiele czynników o różnym zakresie i sile oddziaływania. Autorzy specjalności uznali, iż kompetencje medialne we współczesnym społeczeństwie stanowią ważny składnik. A co ważne mechanizm tych zależności pomiędzy psychologia a mediami nie jest znany dla większości ludzi. Psychologia w mass mediach powstała w połączniu dwóch dyscyplin naukowych: Dziennikarstwa i Psychologii. To interdyscyplinarna specjalność, która kształci w zakresie psychologicznych aspektów działania mediów. W ramach specjalności student otrzyma wiedzę z zakresu funkcjonowania współczesnych mediów i prawie medialnym w różnych krajach świata. Nauczy się korzystania z różnorodnych technik perswazji oraz zasad komunikacji społecznej. Specjalizacja przyczyni się do lepszego rozwinięcie własnych zdolności studentów w zakresie „produkcji” medialnej (telewizyjnej, radiowej, prasowej, internetowej). Z kolei znajomość mechanizmów zależności pomiędzy psychologią a mediami umożliwi absolwentom skuteczną kontrolę nad wpływem mass mediów na odbiorców, kreowanie gustów odbiorców, realizację świadomej kontroli tego wpływu na wizerunek różnych film i instytucji, wyczuwanie manipulacji opinią społeczną, narzucania mody i upowszechniania idei.

 

W ramach następujących przedmiotów objętych specjalnością studentom zostanie przedstawiona trójczłonowa relacja między nadawcą, przekazem i odbiorcą:

 

  • wiedza o funkcjonowaniu współczesnych mediów i prawie medialnym w różnych państwach świata
  • metodologia badań rynkowych i medialnych
  • metody komunikacji internetowej
  • psychologia Internetu i rozwój społeczeństwa informacyjnego
  • psychologia reklamy
  • psychologia wpływu, perswazji i propagandy
  • public relations
  • społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów

 

Specjalność została opracowana z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na rynku pracy i stwarza szerokie perspektywy kształtowania kariery zawodowej. Przykładowe możliwości zatrudnienia:

  • dziennikarstwo i produkcja programów medialnych
  • marketing
  • reklama i kreowanie wizerunku
  • badania i monitoring mediów
  • nowe media
  • zarządzanie biznesem rozrywkowym

Nasze atuty to:

  • Profesjonalna kadra dydaktyczna z doświadczeniem zarówno akademickim, jak i praktycznym
  • Nowoczesne metody nauczania pozwalające na rozwój własny w trakcie studiów
  • Możliwość skorzystania z bezpłatnych porad doradcy zawodowego
  • Kształcenie praktyczne
  • Realizacja projektu kreatywnego
  • Praktyki w prestiżowych instytucjach w kraju i za granicą
  • Możliwość uczestnictwa w programie Erasmus
  • Możliwość udziału w WSPA w bezpłatnych szkoleniach potwierdzanych certyfikatem
  • Wizyty studyjne do instytucji publicznych, organizacji pozarządowych i firm komercyjnych
  • Spotkania z przedstawicielami związków pracodawców, instytucji rynku pracy pozwalające świadomie planować dalszą ścieżkę rozwoju zawodowego
  • Już na pierwszym roku studiów wysokie stypendia
O kierunku

Atuty kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to:

    • Profesjonalna kadra dydaktyczna z doświadczeniem zarówno akademickim, jak i praktycznym.
    • Praktyki w prestiżowych instytucjach w kraju a także za granicą!
    • Możliwość uczestnictwa w programie Erasmus.
    • Nowoczesne metody nauczania pozwalające na rozwój własny w trakcie studiów.
    • Możliwość skorzystania z bezpłatnych porad doradcy zawodowego.
    • Możliwość udziału w ogólnopolskich warsztatach dziennikarskich.
    • Kształcenie praktyczne.
    • Już na pierwszym roku studiów wysokie stypendia.
    • Współpraca z TVP Lublin, Radiem ESKA, Programem 3 Polskiego Radia

Nie czekaj i sprawdz plan kierunku już teraz!

Skip to content