Dla kogo?
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, asystentów międzykulturowych, pedagogów pracujących z uczniami-uchodźcami, studentów na kierunku pedagogika wczesnoszkolna.
Cele szkolenia
- Zrozumienie specyfiki pracy z dziećmi-uchodźcami.
- Rozwój umiejętności komunikacji międzykulturowej i wsparcia psychologicznego.
- Poznanie metod integracji oraz narzędzi edukacyjnych dostosowanych do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
- Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.
Korzyści ze szkolenia
- Zrozumienie pracy z uczniami-uchodźcami – uczestnicy poznają specyfikę funkcjonowania dzieci-uchodźców w polskiej szkole.
- Kompetencje międzykulturowe – szkolenie uczy skutecznej i empatycznej komunikacji z dziećmi oraz ich rodzinami z innych kręgów kulturowych.
- Wsparcie psychologiczne – uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać objawy traumy i wspierać dzieci w trudnych emocjonalnie sytuacjach.
- Integracja i adaptacja – szkolenie pokazuje, jak ułatwiać dzieciom-uchodźcom adaptację i wspierać relacje z polskimi rówieśnikami.
- Narzędzia dydaktyczne i językowe – uczestnicy poznają metody pracy z dziećmi, które słabo znają język polski.
- Współpraca i samoopieka – szkolenie wzmacnia umiejętności współpracy w zespole oraz uczy, jak dbać o swoje zdrowie psychiczne w pracy.
- Wymiana doświadczeń – uczestnicy skorzystają z możliwości dzielenia się doświadczeniem i dobrymi praktykami w pracy z dziećmi migracyjnymi.
Metody dydaktyczne
- Wykłady interaktywne
- Warsztaty w małych grupach
- Case studies
- Symulacje i odgrywanie ról
- Dyskusje moderowane