Tytuł projektu: WySPA dydaktyków
Numer projektu: FERS.01.05-IP.08-0175/23-00
Okres realizacji: 01.05.2024 – 31.12.2025
Wartość Projektu: 709 762,50 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 585 696,01 zł
Grupa docelowa: Kadra prowadząca dydaktykę w WSPA w Lublinie, tj. nauczyciele akademiccy, zgodnie z definicją zawartą w art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby zatrudnione w WSPA, które prowadzą działalność dydaktyczną. Grupa docelowa projektu składa się z pracowników i współpracowników WSPA, którzy aktywnie dbają o swój rozwój, podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji dydaktycznych. GD liczy 80 osób, w podziale: 40K i 40M.
Celem projektu „WySPA dydaktyków” jest kompleksowe poniesienie kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę (80UP, min. 40K) w WSPA zgodnie z analizą potrzeb. Ścieżka wsparcia zostanie dostosowana do realizacji celu głównego projektu, a także do indywidualnych potrzeb każdego z UP. Oprócz obligatoryjnych szkoleń, projekt zakłada szereg działań uzupełniających w postaci branżowych szkoleń językowych, konwersacji z native speakerem, wizyty studyjne, udział w projektach zespołowych, wykorzystanie zasobów bibliotecznych oraz możliwość podniesienia kompetencji poprzez udział w studiach podyplomowych. Wzbogaci to potencjał WSPA i ofertę komplementarnego kształcenia dopasowanego do potrzeb rozwijającej się gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji (zgodnie z Europejską Strategią Cyfrową (2020), podkreślającą kluczowość rozwoju kompetencji cyfrowych oraz Raportem Światowego Forum Ekonomicznego wskazującego zmiany rynku pracy i potrzebę przygotowania kadr w zakresie automatyzacji i cyfryzacji).
ZAKRES PROJEKTU
WySPA kwalifikacji dydaktycznych
Ścieżka 1. Szkolenia dla kadry dydaktycznej
Ścieżka 2. Kompetencje językowe – poszerzenie oferty kształcenia w j. angielskim
WySPA kwalifikacji cyfrowych
Ścieżka 1. Szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych
WySPA świadomych dydaktyków
Ścieżka 1. Kompetencje w zakresie zielonej transformacji
Ścieżka 2. Kompetencje w zakresie projektowania uniwersalnego
Ścieżka 3. Zespoły projektowe – Multidyscyplinarna wymiana doświadczeń z zakresu zielonej transformacji i zastosowania rozwiązań praktycznych w edukacji.
HARMONOGRAM – PAŹDZIERNIK (pobierz PDF)
HARMONOGRAM – WRZESIEŃ (pobierz PDF)
HARMONOGRAM – SIERPIEŃ (pobierz PDF)
HARMONOGRAM – MAJ (pobierz PDF)
HARMONOGRAM – KWIECIEŃ (pobierz PDF)
Każda osoba fizyczna (np. uczestnik projektu, jego pełnomocnik lub przedstawiciel), instytucja uczestnicząca we wdrażaniu funduszy UE, ma możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.