Serdecznie zapraszamy studentów WSPA na bezpłatne szkolenie: „Osiągnij mistrzostwo w wizualizacji, czyli D5 Render w Praktyce. Krok po Kroku”. Szkolenie rozpoczyna się 13 listopada 2024 roku.
DLA KOGO?
Dla wszystkich studentów kierunku Projektowanie wnętrz i Architektura.
UWAGA! Minimalne wymagania dla programu D5 Render:
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1060, Intel Arc 3, AMD RX 640012
- Procesor: Intel Core i5-11400, AMD Ryzen 3 5300G1
- Pamięć RAM: 16 GB1
- System operacyjny: Windows 10
CEL SZKOLENIA
Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat programu D5 Render w kontekście wizualizacji wnętrz oraz praktyczne umiejętności, które umożliwią samodzielne tworzenie realistycznych wizualizacji.
PROWADZĄCA
Inż. Urszula Tomaszewska, od ponad 20 lat prowadząca firmę zajmującą się projektowaniem wnętrz.
ZAPISZ SIĘ >>
PLAN SZKOLENIA
Część | 1 |
Data | 13 listopada 2024 roku |
Godzina | 13:30 – 14:30 |
Czas | 60 minut |
Forma | Wykład – prezentacja |
Temat | Wprowadzenie do D5 Render |
Zadanie | Analiza cech materiałów |
- Co to jest D5 Render?
- Główne zalety i funkcje programu.
- Omówienie PBR, czyli cech różnych materiałów, takich jak szkło, tkanina, metal, drewno itp.
- Przerwa 10 minut.
- Omówienie PBR, ciąg dalszy.
- Prezentacja filmów z tworzenia wizualizacji w programie D5 Render.
- Zapisy Studentów na wersję darmową programu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz wersji bibliotek PRO (istnieje możliwość wersji bezpłatnej, jednak nie posiada ona funkcji AI oraz ma bardzo ograniczone biblioteki). Licencja studencka przyznawana jest na pół roku, warunkiem jest bycie studentem. Istnieje możliwość przedłużenia licencji studenckiej.
Część | 2 |
Data | 11 grudnia 2024 roku |
Godzina | 13:30 – 14:30 |
Czas | 60 minut |
Forma | Warsztaty |
Temat | Interfejs i nawigacja |
Wymagane | Studenci przychodzą z własnymi komputerami i wgranym programem D5 Render oraz z wymodelowanym wnętrzem (można skorzystać z szablonów jak ktoś nie ma) |
Zadanie | Uczestnicy będą mieli za zadanie zapoznać się z interfejsem |
- Zapoznanie się z interfejsem użytkownika D5 Render.
- Główne panele i ich funkcje (widoki, ustawienia, materiały, oświetlenie).
- Przerwa 10 minut.
- Podstawowe techniki nawigacji w przestrzeni 3D.
- Omówienie ustawień kamery i ich wpływu na wizualizację.
Część | 3 |
Data | 8 stycznia 2025 roku |
Godzina | 13:30 – 15:30 |
Czas | 120 minut |
Forma | Warsztaty |
Temat | Importowanie modelu 3D i tworzenie wizualizacji |
Wymagane | Studenci przychodzą z własnymi komputerami i wgranym programem D5 Render oraz z wymodelowanym wnętrzem (można skorzystać z szablonów jak ktoś nie ma) |
Zadanie | Uczestnicy będą mieli za zadanie stworzyć prostą wizualizację wnętrza przy użyciu poznanych technik |
- Instrukcje krok po kroku dotyczące importowania modeli 3D do D5 Render.
- Wskazówki dotyczące najlepszych praktyk podczas przygotowywania modeli w programach zewnętrznych (np. SketchUp, Archline).
4. Praca z materiałami
- Jak zastosować i edytować materiały.
- Sposób przydzielania materiałów do obiektów.
- Ustawienia tekstur, kolorów, przezroczystości.
- Przykłady różnych typów materiałów w kontekście wnętrz: drewno, tkaniny, metale.
- Przerwa 10 minut.
5. Oświetlenie i atmosfera
- Wprowadzenie do oświetlenia w D5 Render.
- Typy świateł (naturalne, sztuczne) i ich zastosowanie.
- Przerwa 10 minut.
- Tworzenie realistycznego klimatu za pomocą oświetlenia.
- Ustawienia pogodowe i pory dnia.
6. Rendering
- Ustawienia renderowania:
- Jak ustawić parametry jakości renderu i czas renderowania.
- Proces renderowania wizualizacji.
ZAPISY: aranzacjelublin@gmail.com – szkolenie rozpoczyna się 13 listopada 2024 roku.