fbpx

 Regulamin uczestnictwa w Projekcie

„Przestrzeń na miarę – Planowanie na Nowo – szkolenia dla pracowników JST i planistów” 

  1. Informacje o Projekcie 
  1. Projekt realizowany jest przez Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, zwaną dalej Organizatorem, zgodnie z umową nr 15/KPO/MRIT/A1.3.1/SZKOL/DPR/24, w ramach w ramach Inwestycji A1.3.1 Wdrożenie reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego „KRAJOWEGO PLANU ODBUDOWY I ZWIĘKSZANIA ODPORNOŚCI” (planu rozwojowego).
  2. Biuro Projektu znajduje się w siedzibie WSPA Lublin, ul. Bursaki 12, pok. 310; tel. 81 45 29 440, czynne w dni robocze w godzinach 7.30-15.30.
  3. Celem projektu „Przestrzeń na miarę – Planowanie na Nowo – szkolenia dla pracowników JST i planistów” jest wyposażenie w wiedzę i zwiększenie kompetencji 512 odbiorców projektu z zakresu znowelizowanej ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym do 31.12.2024 r. w efekcie zrealizowanych szkoleń.
  4. Okres realizacji działań w Projekcie od 01.09.2024r. do 31.12.2024 r.
  5. Przedsięwzięcie realizowane jest ze wsparcia ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, zatwierdzonego decyzją wykonawczą rady Unii Europejskiej z dn. 17.09.2022r. 
  1. Przepisy ogólne 
  1. Niniejszy regulamin określa warunki uczestnictwa w Projekcie, zasady rekrutacji Uczestników, warunki weryfikacji grupy docelowej, organizację wsparcia wraz warunkami ukończenia szkolenia, oraz obowiązki Uczestników Projektu, w tym dokumenty wymagane na etapie rekrutacji od UP.
  2. Koszty realizacji Projektu pokrywane są z Wsparcia ze środków KPO na realizację Przedsięwzięcia.
  3. Ogólny nadzór należy do kompetencji Dyrektora Centrum Projektów Zewnętrznych.
  4. Rozstrzyganie sporów i spraw nie uregulowanych niniejszym Regulaminem należy do kompetencji Kanclerza WSPA.
  1. Słownik pojęć 

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. Projekcie – oznacza to przedsięwzięcie objęte wsparciem bezzwrotnym z PLANU ROZWOJOWEGO „Przestrzeń na miarę – Planowanie na Nowo – szkolenia dla pracowników JST i planistów”, realizowany zgodnie z umową nr 15/KPO/MRIT/A1.3.1/SZKOL/DPR/24 (oraz wszystkimi ewentualnymi aneksami)
  2. Uczelni – należy przez to rozumieć Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie (WSPA).
  3. Uczestniku Projektu (UP) – należy przez to rozumieć:
  4. a) pracowników JST zaangażowanych w opracowywanie Dokumentów planowania przestrzennego;
  5. b) osoby spełniające warunki określone w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu, przestrzennym, zakwalifikowanych do udziału w Projekcie.
  6. Biurze obsługi projektu należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną – Centrum Projektów Zewnętrznych, odpowiedzialną za obsługę Uczestników Projektu – 310 w Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.  
  1. Warunki uczestnictwa w Projekcie 
  1. Nabór do udziału w projekcie jest otwarty i dobrowolny. Jest on prowadzony zbiorczo dla wszystkich działań przewidzianych w Projekcie, przy założeniu, że każdy UP weźmie udział w 64 h szkoleniu, które składa się z 10 modułów.
  2. Podstawowym kryterium kwalifikowalności do udziału w Projekcie jest:
  3. w odniesieniu do pracowników JST – zaświadczenie z działu personalnego o zatrudnieniu w JST/biurze planistycznym ze wskazaniem stanowiska oraz okresu zaangażowania, formy zaangażowania ,
  4. b) w odniesieniu do osób spełniających warunki określone w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – dyplom ukończenia studiów (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem). W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą wypełniony „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu oraz „Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis” stanowiące załącznik nr 3 do Regulaminu. Osoby fizyczne biorące udział w szkoleniu, które nie prowadzą działalności gospodarczej zwolnione są z wymagań określonych dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
  5. Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz złożenie w Biurze Projektu osobiście (wydruk w kolorze) lub w formie elektronicznej (skany lub zdjęcia) na adres projekty@wspa.pl wypełnionych i podpisanych dokumentów lub zgłoszenie się poprzez stronę internetową: https://wspa.pl/uczelnia/projekty-ue/przestrzen-na-miare-planowanie-na-nowo-szkolenia-dla-pracownikow-jst-i-planistow/ :
  6. formularza zgłoszeniowego w formie elektronicznej lub
  7. formularza zgłoszeniowego w formie papierowej.
  8. Dokumenty rekrutacyjne muszą być kompletne.
  9. Odmowa podania danych osobowych oraz brak zgody na ich przetwarzanie są równoznaczne z brakiem możliwości udziału w Projekcie.
  10. Zgodnie z zasadami równości szans, kobietom i mężczyznom zagwarantowany zostanie równy dostęp do informacji na temat organizowanych w ramach Projektu zadań oraz do form wsparcia.
  11. Informacje o realizowanych w ramach Projektu działaniach dostępne są w siedzibie Biura Projektu, na stronie Internetowej www.wspa.pl oraz na tablicach ogłoszeń.
  1. Zasady rekrutacji uczestników 
  1. Rekrutacja do Projektu przeprowadzona zostanie w 2 etapach:
    • etap 1 –  IX 2024 -X 2024 – 256 osób,
    • etap 2 – XI 2024- XII 2024 – 256 osób.
  2. Rekrutacja uczestników Projektu zostanie przeprowadzona zgodnie z polityką równych szans.
  3. Rekrutację do udziału w Projekcie prowadzi Biuro Projektu.
  4. Procedura rekrutacyjna do Projektu obejmuje następujące etapy:
  5. a) przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych oraz ich weryfikacja,
  6. b) weryfikacja kryteriów,
  7. c) decyzja o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu kandydata/tki do udziału w Projekcie,
  8. d) stworzenie listy rankingowej uczestników Projektu,
  9. e) poinformowanie kandydatów o wyniku rekrutacji.
  10. Rekrutacja do poszczególnych działań obejmuje następujące etapy:
  11. a) przyjmowanie zgłoszeń drogą e-mailową w wyznaczonym terminie,
  12. b) ułożenie listy rankingowej uczestników Projektu, którzy zgłosili się do uczestnictwa w formie wsparcia,
  13. c) weryfikacja, czy liczba miejsc pozwala na zakwalifikowanie wszystkich zgłoszonych do udziału w działaniu,
  14. d) ew. utworzenie listy rezerwowej,
  15. e) poinformowanie uczestników Projektu o udziale w danej formie wsparcia lub umieszczeniu na liście rezerwowej.
  16. Dokumentacja Projektu w tym Formularz zgłoszeniowy dostępne są w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej wspa.pl w zakładce: Uczelnia/Projekty UE.
  17. Strategia informacyjno-promocyjna obejmie:
    • informację bezpośrednią (plakaty, spotkania otwarte, bieżące informowanie przez kadrę administracyjną);
    • marketing internetowy (www, portale społecznościowe, e-mailing).
  18. Kryteria rekrutacji:
    • Formalne (ocena metodą 0-1, spełnia – nie spełnia):
  19. Zatrudnienie w JST na stanowisku związanym z opracowaniem dokumentów planowania przestrzennego: na pełnym etacie lub w innej formie w JST (zaśw. z działu kadr) lub osoby spełniające warunki określone w art.5 ustawy o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym (dyplom ukończ. studiów).
    • Pozostałe:
  20. Motywacja i zaangażowanie w proces szkolenia: osoby, które wykazują silną motywację i zaangażowanie w rozwijanie swoich umiejętności z zakresu szkoleń (+ 0-5 pkt, opis
    w formularzu).
  21. Możliwość praktycznej implementacji: + 0 – 2 pkt., oświadczenie w formularzu zgłoszeniowym
  22. Status osoby z niepełnosprawnością ON (+ 2 pkt, zaświadczenie/oświadczenie).
  23. W przypadku problemów z rekrutacją nastąpi weryfikacja Strategii Informacyjno-promocyjnej
    i intensyfikacja działań, a rekrutacja zostanie przedłużona.
  24. Za nabór odpowiedzialny jest Dział Projektów, pok. 310, tel. 81 45 29 440, biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.
  25. Za zakwalifikowanie Kandydatów do udziału w Projekcie odpowiedzialna jest 3-osobowa Komisja Rekrutacyjna składająca się z personelu zarządzającego.
  26. Weryfikacji dokumentów dokonuje na bieżąco osoba na stanowisku: Pracownik Biura Centrum Projektów Zewnętrznych, a zatwierdza Kierownik Projektu.
  27. O konieczności uzupełnienia lub poprawienia dostarczonych dokumentów rekrutacyjnych, Kandydaci będą informowani na bieżąco telefonicznie, listownie lub pocztą elektroniczną. W przypadku nie spełnienia zaleceń Organizatora kandydatura może zostać odrzucona w procesie kwalifikacji.
  28. Do udziału w Projekcie zakwalifikowanych zostanie łącznie 512 Uczestników projektu (256 Kobiet
    i 256 Mężczyzn).
      
  1. Organizacja wsparcia 

Projekt obejmuje organizację poniższych form wsparcia:

  1. SZKOLENIE DLA PRACOWNIKÓW JST ORAZ PLANISTÓW W NASTĘPUJACYM WYMIARZE:

Część teoretyczna  – wykład zdalny – 12h 

  1. Kierunki nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (4h)

Przegląd najważniejszych zmian w znowelizowanej ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wraz z wyjaśnieniem ratio legis tychże zmian i przewidywanych efektów.

  1. Cyfryzacja planowania przestrzennego (4h)

Obowiązujące oraz oczekujące na wejście w życie regulacje prawne z zakresu cyfryzacji planowania przestrzennego.

  1. Integracja planowania przestrzennego z planowaniem strategicznym – planowanie zintegrowane (4h)

Pojęcie i znaczenie planowania zintegrowanego, rola strategii rozwoju gminy jako dokumentu kreującego politykę przestrzenną samorządu lokalnego i jej powiązanie z aktami planowania przestrzennego, integracja dokumentów strategicznych i planistycznych jednostek samorządu terytorialnego różnych poziomów administracji, systematyzacja sposobów podejścia do określenia polityki przestrzennej z uwzględnieniem aktualnych wymagań ustawowych.

Część praktyczna – warsztat lub ćwiczenia – 52 h 

  1. Projektowanie urbanistyczne w kontekście nowych narzędzi systemu planowania (8h)

Projektowanie zespołów urbanistycznych i ruralistycznych na poziomie planu ogólnego gminy i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zasady ogólne, podobieństwa, różnice), sposoby uwzględniania kompozycji w ustaleniach aktów planowania przestrzennego, sposób uwzględniania uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego w projektowaniu urbanistycznym, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań środowiskowych i infrastrukturalnych, w tym komunikacyjnych.

  1. Technika legislacyjna w planowaniu przestrzennym (6h)

Forma planu ogólnego gminy, formułowanie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jako aktu normatywnego (podstawy zasad techniki prawodawczej), dobre praktyki zapisów ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

  1. Plan ogólny gminy (12h)

Szczegółowa analiza poszczególnych ustaleń planu ogólnego gminy z wypracowaniem tzw. dobrych praktyk na podstawie rzeczywistych danych w formie symulacji procesu tworzenia ustaleń planu ogólnego w formie danych przestrzennych.

  1. Zintegrowany plan inwestycyjny (4h)

Dobre praktyki w komunikacji między inwestorem i gminą w procedurze sporządzania ZPI.

  1. Partycypacja społeczna w planowaniu przestrzennym (4h)

Przykłady działań włączających lokalną społeczność do współtworzenia dokumentów planistycznych.

  1. Formułowanie polityki przestrzennej w strategii rozwoju gminy (8h)

Przybliżenie uczestnikom w jaki sposób można określać politykę przestrzenną w gminie.

  1. Cyfryzacja planowania przestrzennego (10h)

Wskazanie tzw. dobrych praktyk omawianych w części wykładowej, wzmocnienie roli danych przestrzennych – tworzenie, aktualizacja i udostępnianie,  utworzenie przykładowych danych przestrzennych w otwartym oprogramowaniu GIS,z wykorzystaniem zagadnień omówionych w części wykładowej,  utworzenie kolejnych wersji danych przestrzennych (wersjonowanie, aktualizacja danych), utworzenie usług sieciowych niezbędnych do udostępniania danych przestrzennych m.in. usługi pobierania (WFS), usługi przeglądania (WMS), usługi wyszukiwania (CSW), omówienie zasad działania oraz praktyczne wykorzystanie dostępnych narzędzi weryfikujących poprawność danych przestrzennych (walidacja plików), omówienie oraz utworzenie przykładowych narzędzi cyfrowych wykorzystywanych w partycypacji społecznej (geoankiety, wyłożenia on-line, transmisje
z przebiegu obrad),  omówienie i zapoznanie się z przykładami narzędzi cyfrowych w komunikacji między organami wraz z otoczeniem prawnym (e-puap, BIP, UPO, systemy cyfrowego obiegu dokumentów typu EZD), prowadzenie dokumentacji prac planistycznych w postaci elektronicznej – omówienie przepisów oraz dobrych praktyk,  podpisy elektroniczne – ich rodzaje i skutki prawne (ogólne informacje o rozporządzeniu KE eIDAS, podpis kwalifikowany, podpis zaufany, podpis przy pomocy e-dowodu, różnice pomiędzy podpisem otoczonym (wewnętrznym)
a otaczającym, zastosowanie podpisów w danych przestrzennych do APP), główne założenia, przepisy i plany rozwoju Rejestru Urbanistycznego – wraz ze zmianami  w procedurze planistycznej w kontekście jego wprowadzenia od 2026 r., pobieranie danych z GUGIK i wykorzystanie ich w tworzeniu danych przestrzennych (usługa ULDK, dane z EGiB).

ORGANIZACJA I WARUNKI UKOŃCZENIA SZKOLENIA:

  1. Zajęcia odbywają się według harmonogramu ustalonego przez Biuro Projektów.
  2. Organizator zastrzega możliwość zmian w harmonogramie.
  3. Udział we wszystkich zadeklarowanych typach wsparcia jest obowiązkowy. Uczestnik każdorazowo potwierdza swoją obecność na liście obecności.
  4. Organizator dopuszcza usprawiedliwienie nieobecności w formie pisemnej spowodowane chorobą lub ważnymi okolicznościami. Dopuszczalny próg nieobecności godzin na zajęciach przypadający na jednego Uczestnika, wynosi 15 % jednostek zajęciowych.
  5. Uczestnik projektu ma obowiązek przystąpić do testu sprawdzającego poziom wiedzy pre i testu końcowego.
  6. Po zakończeniu realizacji szkoleń, na podstawie list obecności UP, który zrealizuje co najmniej 85 %  szkolenia otrzyma zaświadczenie wraz z indywidualnym numerem referencyjnym.

VII. Obowiązki Uczestnika Projektu 

  1. Uczestnik niniejszego Projektu zobowiązany jest do:
    1. złożenia kompletu dokumentów;
    2. informowania Organizatora o każdej zmianie danych osobowych zawartych w Formularzu zgłoszeniowym, w ciągu 7 dni od zaistnienia zmiany;
    3. przestrzegania zasad i warunków określonych w Regulaminie;
    4. systematycznego uczęszczania na zajęcia (w tym uczestnictwo w co najmniej 85 % szkolenia);
    5. przystąpienia do testu wiedzy sprawdzającego poziom wiedzy pre i testu końcowego;
    6. podpisywania list obecności;
    7. powiadomienia o przewidywanej nieobecności na zajęciach najpóźniej na dzień przed zajęciami oraz pisemnego usprawiedliwiania swojej nieobecności;
    8. wypełniania kwestionariuszy (testów, ankiet) niezbędnych do oceny efektywności i jakości szkoleń
      w trakcie trwania projektu, przystąpienie do egzaminów w ramach projektu;
    9. sumiennego i starannego wykonywania czynności i zadań objętych programem Projektu oraz stosowania się do poleceń kadry Projektu;
    10. przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych oraz wszystkich Regulaminów Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie;
    11. przestrzegania zasad współżycia społecznego.
  2. Uczestnik niniejszego Projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie bez skutków finansowych
    w przypadku zgłoszenia na piśmie rezygnacji najpóźniej na 2 dni robocze przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć w ramach pierwszych zajęć.
  3. W przypadku rezygnacji z udziału w Projekcie niezgłoszonej w terminie, o którym mowa w punkcie 2, Organizator ma prawo domagać się od Uczestnika pokrycia kosztów uczestnictwa w Projekcie.

VIII. Postanowienia końcowe 

  1. Sprawy nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzygane są przez Rektora Uczelni.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie dokumenty programowe, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego,
    w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Kodeksu Cywilnego (tj. Dz.U.  z 2020 r., poz. 1740 ze zm.).
  3. Regulamin obowiązuje przez okres trwania projektu.
  4. Wszelkie zmiany treści niniejszego regulaminu wymagają dla swej ważności zachowania formy pisemnej.
  5. Zapisy regulaminu spełniają zasady równości dostępu i równości szans osób ubiegających się o wsparcie w określonych regulaminem formach.
  6. Organizator Projektu zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie w każdym czasie, o których uczestnicy Projektu zostaną niezwłocznie poinformowani.
  7. Aktualna treść regulaminu i załączników dostępna jest w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej www.wspa.pl.

 

Lublin, dnia 13.09.2024 r.

 

Załączniki do regulaminu:

  1. Formularz zgłoszeniowy wraz z deklaracją uczestnika projektu
  2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
  3. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
Skip to content