Abyś mógł bliżej poznać przedmioty realizowane w ramach modułów kreatywnych, przygotowaliśmy dla Ciebie, krótki opis. Zapraszam do zapoznania się z tym opisem.

  1. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA 

metoda kształcenia: warsztat

Cel zajęć:

  • poznanie własnego stylu komunikowania się,
  • uświadomienie sobie przez studenta barier utrudniających komunikację interpersonalną,
  • budowanie płaszczyzny dialogu i porozumienia z osobami o innych przekonaniach
    i wartościach,
  • poznanie narzędzi skutecznej komunikacji, m. in.: parafraza i komunikat Ja.
  1. PODSTAWY KREATYWNOŚCI – zajęcia teoretyczne

metoda kształcenia: wykład

Celem wykładu jest pokazanie i uświadomienie studentom, że oprócz klasycznego, obiektywistycznego sposobu postrzegania rzeczywistości,
istnieje inny – podmiotowy, który umożliwia człowiekowi świadomą i zamierzoną twórczość.
Wykład sprzyja rozbudzeniu u studentów świadomości własnej podmiotowości i buduje przekonanie, że można samodzielnie kształtować
własną przyszłość poprzez podnoszenie jakości swego działania, przekraczanie schematów i stereotypów.

  1. PODSTAWY KREATYWNOŚCI – zajęcia praktyczne

metoda kształcenia: ćwiczenia

Cel zajęć:

  • rozwój wyobraźni,
  • konfrontacja różnorodnych postaw, poglądów, wartości i nawykowych zachowań uczestników zajęć,
  • zyskanie wglądu w swoje dotychczasowe rozumienie rzeczywistości i sposób działania,
  • nadawanie nowych sensów i znaczeń otaczającej rzeczywistości.
  1. KREATYWNY ROZWÓJ PODMIOTU

metoda kształcenia: ćwiczenia

Cel zajęć:

  • przełamanie nawykowego myślenia i działania,
  • budowanie świadomości występowania wielu różnych sposobów rozwiązania tego samego problemu,
  • projektowanie i świadome wprowadzanie zmian w swoim życiu.
  1. KONSTRUKTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

metoda kształcenia: warsztat

Cel zajęć:

  • poznanie istoty i przyczyn konfliktów interpersonalnych,
  • zbudowanie świadomości własnych zachowań w sytuacji konfliktowej,
  • poszerzenie umiejętności budowania pozytywnych relacji z innymi,
  • określenie własnego stylu rozwiązywania konfliktów,
  • poznanie strategii skutecznego rozwiązywania konfliktów.
  1. ŚWIADOMOŚĆ WARTOŚCI

metoda kształcenia: warsztat

Cel zajęć:

  • rozpoznawanie istniejących hierarchii wartości,
  • ukazanie relacji między podejmowanymi wyborami a potrzebami osobistymi i wartościami,
  • świadome przekraczanie własnych schematów i ograniczeń,
  • dostrzeganie nowych możliwości wyboru działania.
  1. PROJEKTOWANIE WŁASNEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

metoda kształcenia: projekt

Cel zajęć:

  • stymulowanie postawy przedsiębiorczej u studentów,
  • inspirowanie do tworzenia miejsc pracy dla siebie i innych,
  • wykorzystanie przez studenta posiadanej wiedzy i zasobów indywidualnych
    w sytuacji projektowania własnego przedsięwzięcia,
  • rozwinięcie umiejętności samodzielnego planowania drogi kariery w celu realizacji własnych zamierzeń i pasji.

Studia uzupełniające magisterskie

  1. METODYKA ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI

metoda kształcenia: ćwiczenia

Cel zajęć:

  • projektowanie ścieżki rozwoju wybranej kompetencji,
  • poznanie swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju,
  • rozwinięcie umiejętności motywowania siebie i uczestników do rozwoju,
  • budowanie poczucia własnej wartości i umiejętności samooceny oraz wiary w swoje możliwości.
  1. PODEJMOWANIE DECYZJI

metoda kształcenia: ćwiczenia

Cel zajęć:

  • rozwijanie umiejętności efektywnego podejmowania decyzji w wymiarze indywidualnym,
  • rozwijanie umiejętności zespołowego podejmowania decyzji,
  • kształtowanie postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje.