Specjalności

Wybierz jedną z nowoczesnych, odpowiadających rynkowi pracy specjalności:

  • Psychologia w massmediach +

    Dzisiejszy świat to środowisko informacyjne zbudowane w znacznej mierze z mass mediów. Wdzierają się one w nasze życie kształtując nasze gusta i wizerunek, upowszechniając idee, a tym samym manipulują. Wpływają na nasze opinie, wiedzę i przekonania. Na odbiór treści przekazywanych przez mass media ma wpływ wiele czynników o różnym zakresie i sile oddziaływania. Autorzy specjalności uznali, iż kompetencje medialne we współczesnym społeczeństwie stanowią ważny składnik. A co ważne mechanizm tych zależności pomiędzy psychologia a mediami nie jest znany dla większości ludzi. Psychologia w mass mediach powstała w połączniu dwóch dyscyplin naukowych: Dziennikarstwa i Psychologii. To interdyscyplinarna specjalność, która kształci w zakresie psychologicznych aspektów działania mediów. W ramach specjalności student otrzyma wiedzę z zakresu funkcjonowania współczesnych mediów i prawie medialnym w różnych krajach świata. Nauczy się korzystania z różnorodnych technik perswazji oraz zasad komunikacji społecznej. Specjalizacja przyczyni się do lepszego rozwinięcie własnych zdolności studentów w zakresie „produkcji” medialnej (telewizyjnej, radiowej, prasowej, internetowej). Z kolei znajomość mechanizmów zależności pomiędzy psychologią a mediami umożliwi absolwentom skuteczną kontrolę nad wpływem mass mediów na odbiorców, kreowanie gustów odbiorców, realizację świadomej kontroli tego wpływu na wizerunek różnych film i instytucji, wyczuwanie manipulacji opinią społeczną, narzucania mody i upowszechniania idei.


    W ramach następujących przedmiotów objętych specjalnością studentom zostanie przedstawiona trójczłonowa relacja między nadawcą, przekazem i odbiorcą:

    • wiedza o funkcjonowaniu współczesnych mediów i prawie medialnym w różnych państwach świata
    • metodologia badań rynkowych i medialnych
    • metody komunikacji internetowej
    • psychologia Internetu i rozwój społeczeństwa informacyjnego
    • psychologia reklamy
    • psychologia wpływu, perswazji i propagandy
    • public relations
    • społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów

    Specjalność została opracowana z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na rynku pracy i stwarza szerokie perspektywy kształtowania kariery zawodowej. Przykładowe możliwości zatrudnienia:

    • dziennikarstwo i produkcja programów medialnych
    • marketing
    • reklama i kreowanie wizerunku
    • badania i monitoring mediów
    • nowe media
    • zarządzanie biznesem rozrywkowym
Kadra

Kadra na kierunku Dziennikarstwo to wykwalifikowani dydaktycy-praktycy

  • +
    • dr Mirosław Haponiuk - Prodziekan kierunku
    • dr Arkadiusz Miaskowski
    • dr Sylwia Szewc-Koryszko
    • prof. dr hab. Zdzisław Jerzy Czarnecki
    • dr Marta Komorska
    • dr Wiesława Szymczuk
    • mgr Jerzy Kowalczyk
    • mgr Łukasz Borkowski
    • dr Katarzyna Mieczkowska
    • dr Joanna Kiereś-Łach
    • mgr Dawid Wicha
    • mgr Agnieszka Magdarz-Orłowska
    • dr Adam Włodarczyk
    • dr Mariola Stecka
    • mgr Grzegorz Kunicki
    • mgr Krzysztof Kot
    • dr Joanna Hołda
    • mgr Piotr Skrzypczak
    • mgr Paweł Prokop
    • mgr Ewa Raczkowska
    • mgr Agnieszka Walczak-Skałecka
    • mgr Ewa Galant-Szala
    • dr Ewa Skora-Chołody
DLA STUDENTA