Planowanie sprzedaży dla MŚP (era marketingu 4.0) – aspekty praktyczne

 

 

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest poznanie od strony praktycznej, najnowszych rozwiązań w zakresie budowania nowoczesnych strategii sprzedaży w małej i średniej firmie. Szkolenie pozwoli Ci zrewidować dotychczasowe podejście w określaniu strategii sprzedaży w firmie funkcjonującej lub podpowie jak budować taką strategię w nowej firmie. Które elementy są strategii są kluczowe, jakich narzędzi używać do określania tych elementów, jak monitować postęp realizacji strategii, jakie decyzje biznesowe podejmować w trakcie realizacji strategii, kiedy i w oparciu o jakie dane aby skutecznie korygować plan działania. Poznasz najnowsze światowe trendy w zarządzaniu sprzedażą w erze ekonomii cyfrowej. Dowiesz się jak świat cyfrowy (on-line) połączyć ze światem realnym (off-line) i jak wykorzystać mocne strony obu do realizacji Twoich celów biznesowych.

Proponowany termin:  14 grudnia 2018 r.

Tematyka szkolenia:

I Trendy w sprzedaży – światowe trendy w ujęciu praktycznym, determinujące wybór odpowiednich strategii na kolejne lata. W trakcie tego modułu zastanowisz się które z trendów są do wykorzystania w Twojej firmie, jakie możesz odnieść korzyści wynikające z bycia „w trendach”.

II Klienci – marketing 4.0 humanocentryczny. Co z tego wynika dla Twojej działalności? Poznasz narzędzia definiowania klienta docelowego (persony w ujęciu B2B i B2C). Dowiesz się dlaczego o swoim kliencie powinieneś wiedzieć wszystko… no prawie wszystko.

III Analiza konkurencji – konkurencja bezpośrednia i pośrednia. Dowiesz się kto może być Twoją konkurencją oraz co to oznacza dla Ciebie.

IV Propozycja wartości (value proposition) – jakie wartości dostarczasz klientowi, które z nich i ile wartości stanowi o przewadze konkurencyjnej. Poznasz piramidę wartości a podczas ćwiczenia sprawdzisz ile wartości oferujesz swojemu klientowi i co to dla Ciebie oznacza. Poznasz strategie najlepszych graczy na rynku.

V Organizacja sprzedaży – sprzedaż omnikanałowa. Jakimi kanałami dziś sprzedajesz a jakie możesz wykorzystać w swojej strategii. Na czym polega przenikanie się kanałów sprzedaży i wzajemne wsparcie w komunikacji z klientem. Poznasz podstawowe zagadnienia związane z budżetowaniem sprzedaży w kanałach sprzedaży.

Trener:

Barbara Gruszecka

Menadżer sprzedaży z blisko 20 letnim doświadczeniem, konsultant biznesowy we własnym przedsięwzięciu w firmie 2B VALUE. Doświadczenie menedżerskie zdobyła w korporacjach międzynarodowych branży finansowej będąc odpowiedzialna za sprzedaż w biznesie detalicznym oraz małych przedsiębiorstw. Skutecznie zarządzała ponad 300 osobowym zespołem i blisko 100 mln budżetem przychodów rocznych. Nagrodzona m. in. za Najbardziej Efektywny Makroregion (2016) za Najwyższą Jakość Obsługi Klienta (2014-2016).  Zaangażowana w przygotowanie i wdrożenie systemu efektywności sprzedaży m. in. we współpracy z Boston Consulting Group. Jestem autorką programu zarządzania efektywnością sprzedaży SalesVALUE, który został opracowany w oparciu o wieloletnie doświadczenia w zarządzaniu rozproszonych, mobilnych i stacjonarnych sił sprzedaży oraz zweryfikowany w praktyce. Realizuję projekty konsultingowe w organizacjach m.in. z obszaru audytu sprzedaży czy strategii sprzedaży. Zaprojektowałam i wdrożyłam m.in.: systemy motywacyjne dla sił sprzedaży jednej z największych firm pośrednictwa finansowego w kraju. Wdrożyła program Zarządzania Przez Cele (Management by Objectives) dla spółki akcyjnej z branży finansowej oraz współuczestniczyłam w restrukturyzacji działu sprzedaży. Jest wykładowcą na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Z wykształcenia socjolog organizacji (UMCS). Ukończyła również studia podyplomowe zarządzanie kapitałem ludzkim (KUL). Certyfikowany coach CoachWise i ACC International Coach Federation.

Formy nauczania: Szkolenie w formie warsztatu, analiza case study

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz główne elementy planowania sprzedaży zgodnie z najnowszymi trendami
  • Praktycznie przećwiczysz narzędzia związane z planowaniem sprzedaży
  • Poznasz praktyki liderów rynkowych
  • Będziesz w stanie ocenić czego potrzebuje Twoja firma w obszarze planowania sprzedaży
  • Otrzymasz szablony ćwiczeniowe do poszczególnych etapów szkolenia pozwalające na zastosowanie zdobytej wiedzy
  • Otrzymasz przydatne linki do poszerzenia wiedzy w omawianym obszarze

Ilość godzin:  7

Minimalna ilość Uczestników 8 osób.

Cena: 1350 zł.